RoseThorns

Jobbpaniken fortsätter

Publicerad 2013-05-31 10:58:57 i Allmänt,

Väldigt ofta får jag känslan av att jag är trög. Blir konstant trögförklarad, inte tagen på allvar och ingen lyssnar på mina idéer och förslag. Eller är det brist på intresse och kunskap som gör att jag inte kan argumentera för min sak. Ger min inte in i diskussioner för att jag vet att det inte är lönt. Har inte orden för att kunna få fram det jag vill ha sagt.
Den här bristen på självförtroende kombinerat med min dåliga självkänsla leder till osäkerheten om jag någonsin kommer få ett arbete där jag trivs. Vill ha ett arbete där jag utvecklas, utmanas men ändå har något att säga till om. Kunskap att dela med mig av. Visst jag är ung och oerfaren men anser att jag skulle kunna vara mer och ge mer än vad jag gör idag.
Problemet med detta är att jag inte känner suget efter att faktiskt lägga ner energi och sukta efter mer kunskap. Reaktionen blir snarare att jag vill ge upp, acceptera att jag inte är mer än såhär och helt enkelt ge upp tanken på att en dag kunna jobba inom någon del av mediavärlden.
 
Summan: Jag behöver verkligen helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

"Life's a bitch and then you die" är ett uttryck jag fick lära mig av en deppig 30-åring när jag var 19 år gammal. Kan inte gör mer än att hålla med honom. För inte har man tur med livet inte. Fast några små ljuspunkter finns det väl =)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela