RoseThorns

Intern övertalan

Publicerad 2013-06-24 10:26:08 i Allmänt,

Hur viktigt är det att ha en bra karriär? Vad är det som säger att man måste ha ett välbetalt och meningsfullt jobb? Räcker det inte att ha ett innehållsrikt liv utanför jobbet?
 
Antar att svaret på dessa frågor beror på vem man frågar. I mina tankar dividerar jag med mig själv mellan att det är okej att inte ha den där karriären jag vill/tänkt ha till att man faktiskt är på jobbet ofta mer än 40 timmar i veckan och då måste man jobba med något man trivs med och känner sig stolt över.
 
Och varför är det att man ser ner på vissa jobb och inte kan tänka sig att arbeta med dem pga att det ligger under ens "värdighet"?
 
Den största frågan av alla: Kommer jag kunna få rätsida på detta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

"Life's a bitch and then you die" är ett uttryck jag fick lära mig av en deppig 30-åring när jag var 19 år gammal. Kan inte gör mer än att hålla med honom. För inte har man tur med livet inte. Fast några små ljuspunkter finns det väl =)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela