RoseThorns

I'm not from the future

Publicerad 2012-07-31 21:16:56 i Allmänt,

Hur jag än vrider på saker och ting inser jag mina misstag. Misstag i plural! Förlorar mig själv i stunden, i känslan. Det är mitt största fel. Att hänge mig så åt mina känslor. Känslor finns där för en stund sen försvinner dem och ersätts av andra. De kan ligga och bubbla under ytan, de vill komma upp men tryggs ner av förstånd och Skalmans verklighetsklocka. Ge upp tanken, tvinga dig själv, det finns inget där!

Borde söka jobb, borde sitta med webbplatsen, borde städa, borde ta tag i mitt liv. Alla dessa borde som jag dränker i alkohol på helgerna och jag vägrar lyssna på rösten som säger att snart är smekmånaden slut! Snart kommer framtiden. Men för en gång skull lever jag i nuet, i stunden. Carpe Diem! Egentligen kan jag tänka mig framtiden fast det är rädslan för det okända som hindrar. Det är hoppet från det stadiga trygga berget som skrämmer mig!

London, säga upp min lägenhet, ta första steget och faktiskt mena det... Haha vad inbillar jag mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

"Life's a bitch and then you die" är ett uttryck jag fick lära mig av en deppig 30-åring när jag var 19 år gammal. Kan inte gör mer än att hålla med honom. För inte har man tur med livet inte. Fast några små ljuspunkter finns det väl =)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela