RoseThorns

2011

Publicerad 2012-01-10 21:38:01 i Allmänt,

2011 var ett händelserikt år när det gäller jobb, skor och förhållanden.

I början på året jobbade jag på kabeln, bodde hos Jocke och ägde en suzuki. Sen fick jag gå ifrån kabeln, var arbetslös i tre månader och hade ett stort bråk med Jocke på min systers födelsedagsfest. Jag fick jobb som extraförsäljare på Ecco och en lägenhet i Hovshaga. Jag fyllde 23 och fick en weekend i Göteborg av Jocke och han sa att han älskade mig. En vecka senare sa han att det var slut, det blev ingen resa. Jag grät i en vecka, inte för resan då. Började gå hos en psykolog som fick mig att inse att jag måste se världen ur en 23:årings perspektiv, inte en 10årig flicka som drömde om man, barn och karriär.

2011 lärde jag mig att med bra vänner är hur man ska möta världen och med en stark tro på sig själv!  Sevgin var där när jag behövde henne som mest. Min lillasyster stöttade mig och skickade mig till psyket :P. Nej, så allvarligt var det inte :) Fått många nya vänner och kontakter. Linnéa är en av dem och vi har mött Växjö och nattlivet tillsammans i höst och joggat flera mil runt Växjösjön. Tack vare henne har jag faktiskt kommit igång och börjat träna!



Var på The Arks sista konsert i Kalmar. Och såg då också på Håkan. Tillsammans med Linda Kron sa jag hej då till The ark och blev åter kär i Håkan och hans musik. Håkan är sommar och Sverige för mig!

2011 blev jag då blivit singel och mött singellivet med ostadiga vingar. Har träffat massa fina och ofina killar. 2011 träffade jag den fina Mr T som gav mig lite tro på kärleken igen, B som alltid har ett stort leende, Ted Gärdestad (Stellan) som funnits på deluxe och gett mig en lustig härlig min. T från flera år tillbaka som jag åter blev så kär i men som aldrig ledde någon vart. En av the loose brothers och spinkige M. Åh, Daniel kysste mig vilket jag inte får glömma!

Jag har köpt 11 par skor (som jag kommer ihåg)
Har en ny mobil vilket tog mig ifrån stenåldern :)
Såg för första gången breakfast at tiffany's

Och några dagar innan årsskiftet fick jag ett nytt jobb. Detta hjälpte min storasyster mig med :) Höll mig uppdaterad och tipsade mig!

Nu två låtar som jag tillägnar 2011 men de är lite äldre.
Moon river och Himlen är oskyldigt blå!







2012 here we come!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

"Life's a bitch and then you die" är ett uttryck jag fick lära mig av en deppig 30-åring när jag var 19 år gammal. Kan inte gör mer än att hålla med honom. För inte har man tur med livet inte. Fast några små ljuspunkter finns det väl =)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela