RoseThorns

This end's now!

Publicerad 2011-10-03 22:45:23 i Allmänt,

Practise as you preach!

Principer, om hur man ska agera, hur man ska vara och hur man ska behandla andra. Jag är hård mot människor och har väldigt lätt att dömma, även om jag inte vill erkänna att jag har det. Behandla andra så som du själv vill bli behandlad. Var en bättre människa. Var inte egoistisk. Bry dig om andra. Sätt andra framför dig själv (men glöm inte dig själv). 

Förra veckan var en dålig vecka som handlade om ångest, tårar och hat mot mig själv. Det var länge sen jag hade en sådan. Kan ha dagar då och då men lyckas alltid må bättre efter någon timma eller dagen efter. Veckan slutade med en lördag där jag fick höra av en okänd människa att jag var omogen, självupptagen och att jag aldrig kommer hitta någon som kommer att gilla mig för den jag är. Även om jag vet att detta inte är helt sant så var det ändå saker jag hade tänkt på förra veckan. För att visa motsatsen blev lördagen ännu mer kaos, tänker inte säga mer. Brukar inte ha fylleångest men fy fan vad jag mådde dåligt. Mådde dåligt över Jocke, grät lite över mr T och att jag är ganska ensam.

Fast ärligt talat. Jag är inte ensam. Vet att jag nämnt mina vänner innan här på min blogg men det är värt att nämna igen. De är där för mig när jag har mina dåliga dagar och veckor. Vi ger och vi tar. Vi är underbara tillsammans och stöttar varandra. Därför slutar detta nu! Man kan ha kul utan att vara stupafull och jag har inget att bevisa för någon. Om jag börjar tycka om mig själv och är stolt över den jag är så ska ingen kunna säga något som kan få mig att känna annat.

Mina mål är omöjliga att uppnå men om jag kan vara hälften av den jag vill vara är det bra nog!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

"Life's a bitch and then you die" är ett uttryck jag fick lära mig av en deppig 30-åring när jag var 19 år gammal. Kan inte gör mer än att hålla med honom. För inte har man tur med livet inte. Fast några små ljuspunkter finns det väl =)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela