RoseThorns

Vad ska det bli av mig?

Publicerad 2011-11-28 18:42:11 i Allmänt,

Idag har jag gått runt med ett lugn. En slags sinnesro. Visst har saker och ting velat förstöra detta lugn men jag har lyckas skjuta dessa bekymmer åt sidan. Folk handlar inte skor längre och därför får vi "gå hem" om det inte finns något att göra. Men jag är ledsen, jag tänker vara dem få timmar jag faktiskt har. Fick veta att jag inte gått vidare i på ett av de jobben jag sökt. Har städat lite sen helgen men inte allt. Jag tar itu med det imorn eller på onsdag när jag är ledig.

Helgen gick bättre än förväntat. Var inte alls sån katastrof som det brukar vara när jag har fest. Taxin (två minibussar) kom i tid och alla kom snabbt ur lägenheten så vi kom till stan i en ganska bra tid. De flesta hade nog ganska trevligt =) Jag hade det större delen av kvällen. Klarade också jobba på söndagen vilket var ett stort plus. Fast nu ska jag inte ha förfest på ett tag. Oroar mig alldeles för mycket.

Jag gör vad jag kan, orkar och anser att saker och ting är värda och lägga tid på. Visst kan jag göra mer, men jag skulle även kunna göra mindre. Jag får vara nöjd med det jag har för det hade kunnat vara värre. Sen får jag fortsätta att försöka göra det bättre.

Någon gång borde även jag ha lite tur. Men just nu skulle jag vilja stanna tiden. För idag är jag glad =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

"Life's a bitch and then you die" är ett uttryck jag fick lära mig av en deppig 30-åring när jag var 19 år gammal. Kan inte gör mer än att hålla med honom. För inte har man tur med livet inte. Fast några små ljuspunkter finns det väl =)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela