RoseThorns

Intelligenser

Publicerad 2011-11-08 23:20:29 i Allmänt,

Är jag blond?
Ibland funderar jag på om jag inte faktiskt är det i vissa anseende. Eller man talar ju om olika intelligenser. Tydligen finns det flera:
Lingvistisk intelligens
har jag definitivt inte, har ett värdelöst ordförråd och kan inte förklara saker och ting.
Interpersonell intelligens:
Kanske. Ser mig inte som en social människa men vill säga att jag har lätt att känna empati och känner av när något är fel.
Har lite av den så kallade kroppsliga intelligensen är händigare än vissa men skulle inte skryta med det direkt.
Natur-intelligens? Öh nja, inte direkt.
Sen är det de intelligenser som jag skulle vilja säga att jag besitter. Existens-Intelligens, Intrapersonell intelligens, musikalisk intelligens, Logisk-matematisk intelligens och Spatial intelligens. Jag ifrågasätter livet och varför vi är här. Jag är en ensamvarg, måste vara ensam ibland för att fungera normalt. Jag ser ett mönster i saker och ting och har lätt för matematik och logiskt tänkande. Jag har ganska bra lokalsinne och hittar ofta i både städer och i skogen. Jag sjunger ofta, hittar på nya låtar och melodier och uppskattar musik i allmänhet.

Fast självklart är vi alla bra på olika saker. Men min akilles häl är som sagt mitt dåliga ordförråd och även min brist på allmänbildning. Men detta gör mig inte trög. Eller? Förstår mig inte på vissa människor (kunder). Jag har länge lagt märke till den brist av respekt man får av kunder. De är uppkäftiga, oförskämda och nedvärderande. Är man "sämre" för att man arbetar i en butik eller är det att man anses ung? Det värsta med att jobba i butik är att möta dessa människor, att ta skiten och fortfarande ge dem ett leende. Det bästa är att man kan snacka skit om dem när de gått. Man kan berätta sin historia för de andra anställda och få höra deras.

Ni otrevliga människor där ute: Tro inte att ni går obemärkt förbi!

Kommentarer

Postat av: Sevgin

Publicerad 2011-11-08 23:45:05

visste inte att det fanns så många indelningar av intelligenser, du verkar ha en hel del och kunna veta vad du är bra på:) Ska kolla in sidan och se om jag matchar med nån intelligens :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

"Life's a bitch and then you die" är ett uttryck jag fick lära mig av en deppig 30-åring när jag var 19 år gammal. Kan inte gör mer än att hålla med honom. För inte har man tur med livet inte. Fast några små ljuspunkter finns det väl =)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela