RoseThorns

Tankar från sängkanten

Publicerad 2010-03-26 15:17:33 i Allmänt,

När dagen har nått sitt slut, då jag har jobbat på min c-uppsats, försökt hålla det rent i min lägenhet, försökt hålla kontakten med familj och vänner och lagt mig i sängen och läst något kapitel i "this is social media" det är då jag tar fram boken "Tankar från sängkanten" av Marian Keyes.

Jag var först helt emot boken pga att den är indelade i små korta berättelser om saker Marian Keyes själv upplevt och små jätte korta noveller hon skrivit. Jag brukar föredrar lite längre berättelser där man rycks med in i handligen och hoppas på att boken aldrig tar slut. Men just nu passar "Tankar från sängkanten" mig alldeles utmärkt. När man är helt slut i hjärna och kropp efter en dag med stress är det skönt att kunna läsa små uppigande historier om allt och ingenting.

Jag har lagt märke till att jag och Marian har vissa saker gemensamt. Vi är båda galna i skor och shopping och något märkligt: att skriva listor. Precis som Marian tycker jag att det är strykandet som är det roliga. Ibland, återigen som Marian, skriver jag dit saker jag redan gjort bara för att få stryka dem och känna mig extra duktig. På dagens lista finns det massor av saker som är där bara för att jag ska få fler saker att stryka. Till exempel: ta upp kyckling, skicka till Klara, duscha. Men även de sakerna måste ju göras så varför inte ta med dem på listan? Jag menar det kan ju hända att jag glömmer dem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

"Life's a bitch and then you die" är ett uttryck jag fick lära mig av en deppig 30-åring när jag var 19 år gammal. Kan inte gör mer än att hålla med honom. För inte har man tur med livet inte. Fast några små ljuspunkter finns det väl =)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela