RoseThorns

Vart tog glädjen och lyckan vägen?

Publicerad 2010-06-10 14:10:24 i Allmänt,

Tycker att vart jag än kollar så ser jag sorg och irritation. Är det vad som händer i början på sommaren med alla avsked och avslut? Läste idag att en student blivit avstängd pga fusk, vilket följts att fullt med olika åsikter och påhopp. Jag ser sorgsna blogginlägg om att studentperioden i livet är över och hur jobbigt det är att säga hej då till vänner och bekanta. Jag var hos en kompis igår vars kille åkt utomlands/hem för att träffa sin mamma. Min vän kommer kanske inte se honom på månader, år eller någonsin igen. Jag ser gamla bilder från campustiden där jag saknas och undrar när en vänskap rann ut i sanden och blev till en bekantskap. Sommaren ska komma med sol! Den var här en vecka men försvann och regnet började falla. Vart är glädjen och lyckan som ska komma med sommar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

"Life's a bitch and then you die" är ett uttryck jag fick lära mig av en deppig 30-åring när jag var 19 år gammal. Kan inte gör mer än att hålla med honom. För inte har man tur med livet inte. Fast några små ljuspunkter finns det väl =)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela