RoseThorns

Helgen & Skolan

Publicerad 2009-06-01 01:30:41 i Allmänt,

I helgen var jag på VäxjöRockFestival. Tittade på massor av olika band, de flesta Coverband. Caroline af Ugglas var en av höjdpunkterna på fredagen, har aldrig varit ett fan men fastnade direkt för vissa låtar på hennes nya skiva. Är lite skämmigt att säga med jag köpte faktiskt den nya skivan av henne och fick den signerad. Såg också FrontBack för första gången, har varit lite nyfiken på dem eftersom jag har börjat lära känna Bill Front som spelar i bandet.
   Stod och små flörtade lite med några av de som spelade i det sista bandet som spelade på fredagen. Vet inte om de flörtade tillbaka eller om de flörtade med Linda som stod bredvid mig. Hmm, måste ju varit mig :P, eller med båda kanske! Finns ju inte att de inte flörtade med någon av oss. Vi var ju snyggast på stället!
   Det var lite synd att det inte var så mycket folk, hade behövts lite mer kroppsvärme pga kylan. Så fort solen gick ner blev det svin kallt. Gick runt med ca fyra tröjor båda dagarna, på lördagen var man iaf lite förbered. Tog mig lite insmugglad dooley's på en bajamaja, den var varm och go efter att ha legat mellan mina bröst i några timmar. Drickan och maten var svindyr, 50 kronor för 50 cl öl och 40 för 33 cl cider. Så var ganska nykter båda dagarna. Fast det var nog bara bra eftersom vi cyklade, vilket jag inte gjort på något år. Snällt av Jocke att låna mig sin cykel över helgen, det är med den jag tagit mig runt i staden i helgen. Den fick till och med följa med in i Sevgins lägenhet när jag skulle sova. Schysst av henne att låna ut sin lägenhet till en sliten festivalmänniska.
   Är lite seg nu efter tre dagars festande, var även på pumptömning på pudas i Torsdags. Där var det mindre nyktert kan jag säga! Mycket alkohol och lite vett!


Skolan då! Ska ha tenta på tisdag, vilket jag förstod i torsdags :S. Panik någon?  Sevgin och jag skulle pluggat några timmar ikväll men vi är helt hopplösa. Jag poppade lite popcorn och sen satt vi och pratade i 2-3 timmar istället.
   Var duktig och gick upp tidigt lördagmorgonen, trots festivalen, för att åka till Rififi för att sätta upp några bilder på folketplank. Vad gör man inte för skolan? Men jag är sämst och minst erfaren av alla dem som går den fotokursen så tycker inte det är kul att visa upp fotografierna jag tagit. Kan ingenting om brännvidd, bländare och slutartid, står mest som ett fån när de andra i gruppen har sina diskussioner.
   Ska ha en redovisning av några poträttbilder i samma kurs om ca två veckor, fick veta att det kommer kosta ca 500 kronor att framkalla och rama in fotorna som jag ska sätta upp. Mamma, hjälp! Som tur var är min mamma så snäll att hon betalar. 

Ett några timmar försenat Grattis till mamma på morsdag!

Ska sova nu så jag orkar gå upp vid 8 för att tentaplugga!

Puss och Kram    

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

"Life's a bitch and then you die" är ett uttryck jag fick lära mig av en deppig 30-åring när jag var 19 år gammal. Kan inte gör mer än att hålla med honom. För inte har man tur med livet inte. Fast några små ljuspunkter finns det väl =)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela