RoseThorns

Dumpa honom

Publicerad 2009-08-31 12:59:22 i Allmänt,

Han vill faktiskt inte ha dig...

Så heter självhjälpsboken som är skriven av manusförfattarna till sex and the city. En bok som faktiskt ändrat min syn på förhållanden och hur man borde tänka när man träffar en kille.

Det jag har kommit fram till är att om en kille verkligen gillar mig då kommer han visa det och göra allt för att få mig. Om han är för blyg för att våga säga något är det hans problem. Killen ska ta första steget och jag vill inte ha det på något annat vis. Jag vill inte ha en kille som är för blyg för att visa sina känslor. Vet att det låter roligt men jag vill ha en man. En som vet vad han vill och kämpar för att få det. En som får mig att känna mig trygg (vilket jag inte gjorde hos mitt ex där jag tog det första steget).

"Han vill faktiskt inte ha dig om han inte dejtar dig - att umgås är inte detsamma som en dejt": Detta är en rubrik på ett kapitel i boken. Jag tycker rubriken talar för sig själv!

I slutet på varje kapitel i boken finns det små punktlistor. Här är några punkter:

  • Låt dig inte luras att be honom om en dejt. Om han gillar dig kommer han att göra det.
  • Du är bra nog att bli utbjuden.
  • Bättre än ingenting är inte bra nog för dig!
  • Det finns en kille där ute som vill att hela världen ska veta att han är din pojkvän.
  • Prioritera utifrån följande: Förlorad självkänsla kan vara svårare att spåra upp än en ny kille.
  • Du förtjänar att få vara med någon som inte behöver bli packad för att klara av ditt sällskap.
Läs den! Den kan ändra din syn på livet och kärleken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

"Life's a bitch and then you die" är ett uttryck jag fick lära mig av en deppig 30-åring när jag var 19 år gammal. Kan inte gör mer än att hålla med honom. För inte har man tur med livet inte. Fast några små ljuspunkter finns det väl =)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela